30 april, 2009

Forklekjoler - Pippi-style

Noe av det første jeg begynte å sy av barneklær, er disse morsomme forklekjolene med krysshengsler. Mamma fant igjen en av mine gamle kjoler på loftet, og etter intens tråling på nettet fant jeg en god forklaring på hvordan man sydde dem. Første prøvekjole ble lagd av Oskars gamle sengeteppe, et stoff jeg er så glad i at jeg ikke tør å bruke mer av det ;) Kjole nr to er vendbar og sydd til en kollegas barnebarn, i froskeflanell og flaskegrønn fløyel. Kjole nr tre er Mias kjole, også vendbar, med brun cord på ene siden og rosa bomull på andre siden. Kjole nr 4 er Selmas kjole, også i brun cord. Her har kjolen fått definert liv/skjørt og underkjole i rosa bomull. De to første kjolene er i str 6-12 mnd, de to neste i str 1-2 år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar