24 september, 2011

Leirfivel i retrohjørnet

Min lille Mikro på 8 mnd trengte en oppdatering av garderoben, siden han plutselig har vokst ut av alt i str 80. Så da ble det heldrakter i str 86 :) Det var ikke før jeg fikk sydd sammen heldraktene at jeg så hvor vanvittig 70-talls de ble! Jeg er innmari glad i brunt, oransj og gult, så det var kanskje ingen stor bombe ;) Oransjdrakta er sydd av bambusfrotté fra cethodesigns/Myllymuksut og brun biejersey fra cetho/Strömming design. Brundrakta er sydd i gul og brun kløverinterlock og gul velour fra cethodesigns.no. Mønsteret er egenkonstruert, utgangspunktet var en pysj i bladet Ottobre.



Heldrakt nr 3 er en barselgave til lille Petter som ble født i august, mamman hans var naboen min da jeg vokste opp. Hun har også vært så generøs at hun har gitt bort et par kubikk med klær til Makro, arveklær etter Petters storebror. Heldrakta til Petter er i str 68, sydd i grønn pingvininterlock med svarte velour-ermer. Mønster er fra Ottobre.

2 kommentarer:

  1. Kjempetøffe dresser. Guttungen din er visst ganske lik på jenta mi i alder. Hun blir 9 måneder i slutten av måneden. Artig alder :)

    SvarSlett
  2. Så fine heldrakter! Kult med ermer i annen farge enn resten av drakta. Jeg har sydd noen bodyer på den måten, etter inspirasjon fra deg! :)

    SvarSlett