03 august, 2012

Soppete selebukse

Jeg har forgjeves lett høyt og lavt etter et fint mønster til selebukse, men det er jaggumeg vanskelig å finne. Så da må man lage mønster sjæl. Mønsteret ble faktisk veldig fleksibelt i størrelsen, så jeg har brukt det samme både til Mikro i str 92 og Makro i str 98. Buksa til Mikro har sleng i beina og strikk nederst, kvartsirkellommer og seler med trykknapper. Buksa er sydd i rød frotté (fra pppp.no) med soppverden-interlock i lommene. Bodyen er også eget mønster, i str 92, sydd i samme soppestoff som i bukselommene. 





9 kommentarer:

  1. Så fint sett! Kjekt å se soppestoffet i bruk-jeg har det liggende selv, og har lenge lurt på hva jeg skal sy av det, kanskje det må bli en body;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Bergljot! er innmari glad i soppestoffet - en av de få mønstra stoffene jeg aldri blir lei. Det gjør seg innmari bra på bodyer, syns jeg :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint sett. Buksa var råkul! :)

    SvarSlett
  4. Tøft sett, og herlig modell :)

    SvarSlett
  5. Takk, kaoz! mest fornøyd med modellen egentlig ;)

    SvarSlett
  6. Så mye fint du lager. Jeg har surfa rundt i bloggen, og er imponert. Han printa ut mønsteret til bodyen du har lagt ut, så kanskje jeg skal prøve meg pådet. Har lagt deg til som en av bloggene jeg har i blogglista mi, så ser jeg fort når du legger ut nye ting. Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Hei navnesøster!
    Tusen takk for hyggelig kommentar, så artig at du følger bloggen. Gi et pip hvis du lurer på noe med bodymønsteret.

    Hilsen Gunn/zeeglet

    SvarSlett
  8. oi, der har du laget ei slik bukse som jeg har lyst til å sy,men som du sier, ikke enkelt å finne mønster på denne. Dette var et morsomt og lekkert antrekk til den lille godgutten din. Takk for alt det fine du deler med oss. Storkoser meg på bloggen din. Ha en god og kreativ uke.

    SvarSlett