20 februar, 2011

Heldresser til liten og stor

1. januar fikk jeg et lite, stort nyttårsbarn, her kalt Mikro. Mitt store vidunder vokser og trives, og har allerede klart å vokse ut av fleecedressen jeg sydde til han i høst. Men den passa på vei hjem fra sykehuset! Denne er i str 56, er sydd i kremfarga og brun fleece og har goobabroderi på brystet.


Mikro har fått seg onepiece også, i tråd med tidens babyfashion. Denne er i str 68, så da har han forhåpentligvis litt å vokse i den nærmeste måneden. Dette herlige stoffet er isoli fra stof2000 med roboter og spøkelser på.




Storebror Makro frøys så gæli her i høst, så jeg sydde en utedress i ullfilt til han. Den har høy ribb i halsen og lang ribb i ermer og bein for å holde kulda ute. Denne dressen er i bruk hver dag, og er spesielt flittig brukt på sparkturer med pappa :)


Min gode venninne Hege bestilte heldresser til sine tre barn av meg. Ivrig som jeg var til å levere dem fra meg etter 1/2 år med sytørke her i høst, glemte jeg å ta bilde av alle. Her er storesøsters dress i str 115, sydd i rosa isoli, hette i grønn stjernevelour og lilla ribb. På ryggen er det brodert to kattepuser.


1 kommentar:

  1. Den heldressen så herlig ut!!
    Og ullfilt-drakten ser like hrlig ut =) Du er en inspirasjonskilde til tusen!
    Fin blogg!!!

    SvarSlett